Quina és la composició de Danacol?

Segurament deus haver sentit parlar de Danacol, però saps quina és la seva composició? T'ho expliquem!

La nostra salut és molt important. Per això, si tens un colesterol alt, n’has de controlar els nivells. L’alimentació, junt amb l’exercici i els hàbits de vida saludables, són necessaris per aconseguir-ho. Com a complement a una dieta saludable, els aliments que contenen esterols vegetals poden ajudar-te a reduir el colesterol alt.

Què són els esterols vegetals

Els esterols i estanols vegetals o també anomenats fitoesterols fitoestanols, tal com afirma la Fundación Hipercolesterolemia Familiar (1*), “són extractes naturals que es troben de forma natural en petites quantitats en molts aliments naturals del nostre dia a dia, com ara la fruita, la verdura i les hortalisses, els olis vegetals, les nous i els cereals”.

Però, què tenen els esterols vegetals que són beneficiosos per a la nostra salut? Bàsicament, els esterols vegetals són nutrients que ajuden a reduir el nostre colesterol. Això es deu a que els esterols tenen una estructura similar al colesterol i es poden posar al seu lloc en el procés d’absorció al nostre organisme. Així, s’absorbeix menys colesterol i el seu nivell a la sang baixa.

Per tant, tal com recomana la Fundación Hipercolesterolemia Familiar (1*), “la ingesta d’uns 2 grams al dia d’esterols vegetals amb una dieta saludable pot ser un mètode eficaç per disminuir les concentracions elevades de colesterol”.  En cas que necessitis més informació sobre el consum de productes amb esterols vegetals, pots consultar amb el teu metge, que et recomanarà aquells que siguin més adients per al teu cas concret.

Quins aliments contenen els esterols vegetals

Existeixen diferents tipus d’aliments rics en esterols vegetals que, sens dubte, si en consumim, ens ajudaran a controlar i reduir el nostre nivell de colesterol LDL. Pren nota de quins són!

Fruits secs:

Segons argumenta la Fundación Española del Corazón (2*), existeixen diversos estudis que afirmen que el consum de fruits secs, dins d’una dieta equilibrada, aporta beneficis per a la salut.

Els fruits secs són un tipus d’aliments que compta amb múltiples beneficis per al nostre organisme, ja que són rics en greixos poliinsaturats, cosa que permet reduir el nivell de colesterol LDL o ‘dolent’ (2*). Els fruits secs contenen fibra, proteïnes, vitamines, àcid fòlic, minerals i també esterols vegetals, beneficiosos per al control del colesterol.

Segons aconsellen els experts (2*), el més recomanable és menjar-los crus, sense sal, i també com a complement en els nostres àpats principals, però sense abusar-ne, ja que contenen moltes calories.

Fruita:

La fruita és un altre aliment que conté esterols vegetals. Els experts recomanen consumir al menys 3 peces de fruita al dia (3*).

Àcids grassos Omega-3:

Els àcids grassos Omega-3 són un dels components que “redueix alguns factors de risc de malaltia cardiovascular”, tal com asseguren els experts (3*). Aquest tipus de nutrient el podem trobar als peixos blaus com el salmó, la tonyina, sardines… o en l’oli de colza, per exemple.

Verdures i hortalisses:

El seu consum és també beneficiós per a la salut, de manera que, segons aconsellen els experts (3*), és recomanable un consum regular de verdures i hortalisses, ja que també t’ajudarà a reduir el nivell de colesterol en sang.

A més de tenir en compte aquests aliments en la teva dieta, existeixen aliments enriquits amb esterols vegetals que t’ajudaran a reduir el colesterol alt. Per exemple, els lactis desnatats, fets a base de llet fermentada que contenen esterols vegetals, com és el cas de Danacol.

Gràcies als esterols vegetals que conté i incorporant-lo a una dieta saludable, el consum diari de Danacol et pot ajudar a baixar fins a un 10 % el teu colesterol alt en 2-3 setmanes (5*) (6*).

Fonts

(1*) Fundación Hipercolesterolemia Familiar. Hábitos de vida saludables. Esteroles vegetales.

(2*) Fundación Española de Corazón. Los frutos secos mejoran la salud del corazón.

(3*)  Palou Oliver, A., Picó Segura, C., Bonet Piña, M. L., Oliver Vara, P., Serra Vich, F., Rodriguez Guerrero, A. M., & Ribot Riutort, J. (2005). El libro blanco de los esteroles. 

(4*) Ostlund RE Jr., McGill JB, Zeng CM, Covey DF, Stearns J, Stenson WF, et al. Gastrointestinal absorption and plasma kinetics of soy Delta (5)-phytosterols and phytostanols in humans. Am J Physiol Endocrinol Metab 2002; 282:E911-E916.

(5*) EFSA (European Food Safety Authority), 2009. Scientific Opinion of the Panel on Dietetic Products Nutrition and Allergies on a request from the European Commission and a similar request from France in relation to the authorisation procedure for health claims on plant sterols/stanols and lowering/reducing blood LDL-cholesterol pursuant to Article 14 of Regulation (EC) No 1924/2006. The EFSA Journal (2009) 1175, 1-9

(6*) Els aliments amb esterols vegetals redueixen el colesterol entre un 7 % i un 10 % de 2 a 3 setmanes amb una ingesta diària de 1,5 a 2,4 g de fitoesterols.  Danacol no està destinat a les persones que no necessiten controlar la seva colesterolèmia. No recomanat per a dones durant l’embaràs, la lactància ni per a menors de 5 anys. Consum màxim d’esterols vegetals: 3g/dia. Porta un estil de vida saludable amb una dieta equilibrada (fruita i verdura) i la pràctica d’exercici físic regular. Si prens medicació o tens alguna condició especial, consulta el metge. Les malalties del cor presenten múltiples factors de risc i l’alteració d’un d’aquests factors de risc pot tenir o no un efecte beneficiós. Conté sucres naturalment presents i 1,6 g d’esterols vegetals per cada 100 ml.