9 aliments que poden ajudar a reduir el colesterol

TAGS: tips cardiosaludablesdietes colesterolalimentació cardiosaludable

Quins aliments poden ajudar-nos a reduir el colesterol alt? T'ho expliquem aquí!


En aquest article veurem una llista d'aliments que poden ajudar-nos a reduir el colesterol alt i que ens ajudaran a tenir cura de la nostra salut cardiovascular.

Quins aliments poden ajudar-nos a reduir el colesterol alt? T'ho expliquem aquí!


En aquest article veurem una llista d'aliments que poden ajudar-nos a reduir el colesterol alt i que ens ajudaran a tenir cura de la nostra salut cardiovascular.

El colesterol és un greix exclusiu del món animal i s’encarrega de regular funcions com la formació d’àcids biliars o alguns tipus d’hormones. Tot i ser necessari, pot incórrer en hipercolesterolèmia quan la seva presència en sang està per sobre dels nivells considerats normals, i és una causa de risc de determinades malalties cardíaques. De fet, un de cada dos espanyols majors de 25 anys té el colesterol alt.

La hipercolesterolèmia, quan no és del tipus familiar, és una malaltia que es pot evitar si es porta un estil de vida saludable, que inclogui esport, i una alimentació equilibrada com la dieta mediterrània.

Dins dels aliments més eficaços per reduir els nivells de colesterol en sang trobem aquells amb una elevada quantitat de fibra soluble i pectines, que s’uneixen al colesterol a l’intestí i afavoreixen la seva eliminació.

A continuació, et deixem la llista dels 9 aliments que poden ajudar a reduir el colesterol:

L'OLI D'OLIVA

Aquest aliment, que és considerat per molts l’ “or líquid” de la nostra gastronomia, pot ajudar-nos a reduir els nivells de colesterol alt gràcies al seu principal àcid gras: l’oleic, un àcid monoinsaturat. Es tracta d’un ingredient bàsic en la nostra dieta i la seva ingesta diària recomanada és de 3 a 6 cullerades soperes a el dia. Tria l’oli d’oliva davant de amaniments com les salses, ja que és una manera molt més saludable d’acompanyar el pa torrat, les amanides, les pastes o els arrossos

LA CIVADA

La civada, el sègol, l’ordi i el blat són aliments rics en fibra i betaglucans. Introdueix-los a la teva esmorzar en forma de farinetes (porridge), flocs en el iogurt, tortitas o pancakes. Aquí tens algunes idees.

Els betaglucans són un tipus de fibra alenteixen la digestió i impedeixen l’absorció de colesterol a nivell intestinal, tant el que ve de la nostra dieta, com el procedent dels àcids biliars.

LES LLEGUMS

Les llegums són riques en minerals, fibra soluble, vitamines i nutrients essencials per equilibrar la nostra alimentació. Les mongetes, les llenties o els cigrons poden ajudar-nos a encaminar la nostra alimentació després de les festes. L’ideal és consumir llegums unes tres vegades a la setmana. Ara que estem a l’hivern, prendre’ns un cuit o un potatge és sens dubte una opció molt desitjable, però recorda que els llegums tanquen moltes més possibilitats (hummus, amanides, hamburgueses, curris, cremes, …). Prova les mongetes fredes en amanida o fes un deliciós hummus amb cigrons. Mira a la nostra pestanya de receptes i descobriràs algunes receptes boníssimes.

ELS FRUITS SECS

Les nous contenen àcid alfa-linolènic i fitosterols, dos nutrients que tenen com a funció específica contribuir en la reducció del colesterol alt. Prenent-les a l’esmorzar o al berenar, soles o bé acompanyades d’un iogurt. La quantitat recomanada diària és de 30 grams.

POMES, MADUIXES, CÍTRICS I ALVOCATS

La fruita és un dels aliments que més beneficis ens aporta. A més d’estar deliciosa, pel seu alt contingut en fibra, és necessària si volem reduir els nivells de colesterol alts. Existeixen varietats de fruites més riques en fibra que altres com la poma, el raïm, els gerds, les maduixes, les prunes o els cítrics entre d’altres.

A més, l’alvocat, és la fruita que més estanols i esterols posseeix, el que afavoreix una menor absorció intestinal del colesterol. Consumir entre mig i un alvocat i mig diari durant l’àpat principal pot ser una eina molt eficaç si es vol disminuir el colesterol alt.

ESPINACS I REMOLATXA

En general, totes les verdures són bones per portar una alimentació saludable. Les cols de brussel·les, l’albergínia, el bròquil o la coliflor són algunes de les verdures més riques en fibra, mentre que els espinacs i la remolatxa, contenen a més betaïna, un nutrient molt saludable.

PEIX BLAU

La producció de colesterol en el nostre organisme depèn de l’activitat d’un enzim que es diu HMG-CoA. En aquest sentit, és interessant consumir aliments molt rics en àcids omega-3, també anomenats àcids grassos poliinsaturats de cadena llarga, perquè tenen funcions clau en la inhibició d’aquest enzim, el que afavoreix una disminució en la producció del colesterol.

El peix blau és ideal per ajudar a reduir el colesterol alt ja que està format per greixos insaturats i àcids omega 3. La tonyina, el verat, el salmó, el bonic, l’arengada, les sardines es troben dins d’aquesta classificació. Afegeix-los al teu menú

SOJA

Aquest aliment pot ser una bona opció per a aquelles persones que siguin intolerants a la lactosa, ja que és una alternativa vegetal amb la qual s’elaboren iogurts i llet. La soja té també àcid oleic que, ajuda a reduir els nivells de colesterol alt.

ALTERNATIVES VEGETALS

A més d’aquests 8 aliments, també és molt recomanable reduir el consum de carns vermelles a “esporàdic”. Per això, és molt interessant contemplar altres alternatives vegetals: com el tofu, el seitan, la soja texturitzada, el tempeh .. Aquí et deixem algunes receptes:

Per resumir, la dieta és l’element clau per reduir el colesterol. D’entre totes les dietes possibles, la més recomanada és la dieta mediterrània, gràcies a la multitud d’alternatives que incorpora quant a aliments per reduir el colesterol. Aquests aliments “anticolesterol” han de la seva funció als seus alts continguts en fibra soluble, pectines i / o esterols, que afavoreixen la seva eliminació. Els aliments rics és aquestes substàncies són:

– Cereals de gra sencer com la civada i el segó de civada.

– Fruites com pomes, plàtans, taronges, peres i prunes.

– Llegums com mongetes, llenties, cigrons, i faves.

– Llets fermentades amb esterols vegetals com Danacol.

 

DANACOL

I per complementar la llista d’aliments anterior, no podem oblidar-nos de Danacol, que és una llet fermentada sense sucres afegits* que pot ajudar-te a reduir el colesterol gràcies als esterols vegetals que conté. Prenent un a el dia, sempre que sigui necessari, contribuïm a reduir els nivells de colesterol alt de forma 100% natural a 2-3 setmanes.

I és que només una ampolla de Danacol redueix el colesterol tant com, per exemple, 1kg de fruits secs.

1 Danacol, amb esterols vegetals, no està destinat a les persones que no necessiten controlar la seva colesterolèmia. El producte pot no ser nutricionalment adequat per a persones amb necessitats dietètiques especials (dones embarassades i durant la lactància i nens menors de 5 anys). Es recomana el consum d’1 Danacol a el dia. Cada Danacol conté 1,6g d’esterols vegetals. S’ha d’evitar un consum superior a 3g d’esterols vegetals afegits a el dia. Sí vostè està prenent medicaments per reduir la seva colesterolèmia només ha de consumir el producte sota supervisió mèdica. El producte ha de consumir com a part d’una dieta equilibrada i variada que inclogui el consum regular de fruites i hortalisses per ajudar a mantenir els nivells de carotenoides. Les malalties del cor posseeixen múltiples factors de risc i l’alteració d’un d’aquests factors de risc pot tenir, o no, un efecte beneficiós. L’efecte beneficiós pot ser obtingut amb un consum diari de 1,5 g fins 3g d’esterols / estanols vegetales. El consum diari de 1,5 g fins 2,4g d’esterols vegetals redueix el colesterol LDL de 7% a 10% en 2 a 3 setmanes.

2 Conté sucres naturalment presents.